Familieton - NYT tilbud til hele familien

Familieton - Sjov for hele familien

Er du forældre eller søskende til et ungdomsmedlem i Lundtofte Badmintonklub, har i muligheden for at deltage på vores nye hold - Famlieton. Alle lørdage i tidsrummet 12.00 - 14.00 er i velkommen til at tage hele familien med i Lundtoftehallen til et par timers sjov og hyggeligt samvær med andre ungdomsmedlemmer og deres familier.

Ud over 6 badmintonbaner i hallen er der også åbent i motionsrummet og i bevægelseslokalet, så der er rig mulighed for at alle kan få rørt sig.

Der skal selv medbringes ketchere, bolde og indendørssko - klubben stiller faciliteter og træningsudstyr til rådighed, ligesom der oftest også vil være ledere fra klubben til stede de fleste lørdage.

Træningstid: Lørdage 12.00 - 14.00 i Lundtoftehallen.

Kontingent

Grundkontingent 250 kr./sæson pr. familiemedlem

Der opkræves ikke kontingent for familieton, men det er et krav at ALLE deltagende familiemedlemmer SKAL være medlem af klubben.

Ketchersport er sundere end andre idrætter

Studier har vist at ketchersport indtager førstepladsen som den idræt, der gør din krop sundere og stærkere, det kan du læse mere om i denne artikel fra DGI.

"Resultaterne tyder på, at badminton er bedre for din krop end de andre idrætter i studiet"
Niels Christian Kaldau, diplomlæge i idrætsmedicin

Fjerbolden gør dig glad

Badminton er sandsynligvis særligt godt for din fysik, fordi det er god konditionstræning, hvor du bruger hele kroppen.

Sundhed er dog ikke kun fysisk sygdom, men også noget så simpelt som trivsel og livsglæde.

”Folk bliver gladere af at være aktive og vi bliver styrket mentalt, når vi dyrker idræt,” siger lægen, og uddyber:

”Netop med tanke på vores mentale sundhed, er badminton en god idræt, fordi den modsat løb og fitness er meget social. Man skal ikke undervurdere sundheden ved at dyrke foreningsidræt,” siger Niels Christian Kaldau.